lördag 20 mars 2010

Fredag 19 Mars

Här i Grekland hälsar man på varandra genom att pussas och jag fick pussa en fröken =)
In Greece you salut eachother by giving a kiss and I got a kiss from a teacher =)
Här får jag en båt av barnen som visar att de vill vara mina kompisar för alltid.
Here I get a boat from the kids wich means they want to be my friend forever.

Björnen Bruno & jag sitter utanför skolan och väntar på att alla lärare ska plantera ett olivträd tillsammans, det betyder att de ska vara vänner för alltid.
Bruno the Bear & I is sitting outside school waiting for all the teacher to plant an olivetree. That means they should stay friends forever.

Nu har dom planterat trädet och här är jag med Nikos och Maria.
Now the tree is planted and here I`m with Nikos and Maria.

Jag måste lära min vän Bruno hur man hälsar här i Grekland.
I have to teach my friend Bruno the Bear how to salut the Greek way.

Nu är jag påväg in i akvariumet här på Kreta, undrar vad som finns därinne?
Now I`m about to enter the aquarium here in Crete, I wonder what`s inside?



Titta vad jag kan spela!!! Ett Grekiskt intstument som har ett jättesvårt namn.
Look what I can play!!! A typical Greek instrument that has a ver difficult name.


TILL BARNEN PÅ VALLBY FÖRSKOLA
Imorgon ska vi åka hem igen så ni får se mer bilder nästa vecka när vi träffas igen. Jag ha en överraskning till er....jag kommer inte ensam =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar