fredag 19 mars 2010

Torsdag 18 Mars Första dagen på skolan (First day at school)

Nikos som är rektor på skolan hälsar oss välkomna och ville gärna ta en bild tillsammans med mig, Malin och min nya vän Björnen Bruno från Ungern.
Nikos the headmaster welcome us to the school and he wantwd a picture with me, Malin and my new friend Bruno the bear from Hungary.
-Malin, vad är det här för saker?
-Det är saker från Palatset Knossos, vi ska dit senare idag då får du se dem.
-Malin, what is this?
-It`s things from the Palace of Knossos, we are going there later today and then you`ll see them.
Ja!!! Det fanns stora krukor här på Knossos, precis som Malin sa.
Yes!!! There was big pots here in Knossos, just like Malin said.
Men ett palats tycker jag inte att det är, här finns ju bara stora stenar att klättra på.
But I don`t think this look like a palace, it`s only big stones to climb on.

Nu har vi gått runt på Knossos och ska äta lunch. Det fanns fina blommor här iallafall.
Now we walked around Knossos and are going for lunch. They at least had beautiful flowers.

Här får jag smaka räkor....MUMS!!!
Here I`m tasting schrimps....YUIMMI!!!!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du har fått se lite ruiner i Grekland. Men fanns det verkligen inga andra häxor där???

    SvaraRadera
  2. Jag trodde det skulle vara ett fint palats med prinsessor som det är i böckerna som barnen läser för mig hemma på dagis men det var det inte, bara fina blommor. Jag såg inga andra häxor,dom bor visst på en annan ö.

    SvaraRadera